رئيس التحريرحسين شمردل
  • بنك مصر
  • بنك مصر

مينا عطا يتوّج قصة حبه ويستعد لدخول القفص الذهبي

مينا عطا يتوّج قصة حبه ويستعد لدخول القفص الذهبي
مينا عطا وخطيبته
2018-08-09 16:33:40

عقد الفنان المصري الشاب "مينا عطا" خطبته رسميًا، حيث أعلن في رسالة مميزة من القلب عبر مواقع التواصل الاجتماعي، أن العد لاعكسي للزواج من حب حياته قد بدأ.

و أعاد مينا عطا إلى جمهوره ذكريات مشاركته في الموسم العاشر من برنامج اكتشاف المواهب ستار أكاديمي، عندما تغني بـ "لا تروحي" معربًا عن أمنياته بعودة فتاة أحلامه إليه.

و ها هو جاء يوم الأربعاء الموافق 8 – 8 – 2018، ليعلن عن الخطبة الرسمية من الفتاة التي تمناها قلبه، و عاشا قصة حب سويًا لمدة 11 عامًا، وقال مينا عطا: " فاكرين يوم ما غنيت فى ستار أكاديمى (الايڤال الرابع بتاع الأمنيات) أغنية لا تروحى وكانت أمنيتى إن البنت الوحيدة اللى حبتها فى حياتى ترجعلى ونكمل حياتنا سوا ! الحمدلله من نعم ربنا عليا النهاردة إنى أقدر أقول إننا رجعنا لبعض واتخطبنا كمان وفرحنا بإذن الله قرب أولاً عاوز دعوة حلوة منكم لينا وثانياً هما كلمتين أحسن من 200 عشان ما بحبش أطوّل".

وأضاف: "لو ليك هدف، أمنية، حلم امسك فيه بإيديك وسنانك واوعى تقول مستحيل أو مش هيحصل لأن ربنا كبير أوى وعالم بنيتك وحالك وبيديك دايمًا اللى انت محتاجة والمناسب ليك فى الوقت المناسب"، أما بالنسبة لعِشرة الـ11 سنة حب واللى استحملتنى كتيييير ووقفت جمبى زمان كتيير اوى قبل اى شهرة وقبل كل حاجة أيام ما كانت بجد الحياة سودة ومتقفلة ف وشى ومش عارف أحقق أى حاجة أحب أقولك (لو لفيت الدنيا كلها والله العظيم عمرى ما هلاقى زيك وعمرى ما حبيت ولا هحب ولا عرفت حب بجد يعنى ايه غير معاكى، انتى كل حاجة فى حياتى، بحبك)."

و على جانب آخر، تمكن مينا عطا من تحقيق مشاهدات عالية لأحدث أغنياته المصوّرة على طريقة الفيديوكليب، حيث وصلت "عنقود العنب" إلى أكثر من مليون مشاهدة عبر قناة مزيكا الرسمية على موقع يوتيوب للفيديوهات العالمي، و هي من كلمات أحمد راشد، و ألحان الموسيقار محمد رحيم.

 

موضوعات متعلقة.. ”عنقود العنب” يُبعد مينا عطا عن حيز المألوف

أُضيفت في: 9 أغسطس (آب) 2018 الموافق 27 ذو القعدة 1439
منذ: 2 شهور, 11 أيام, 18 ساعات, 31 ثانية
0
الرابط الدائم

التعليقات

326459

استطلاع الرأي

تقييمك لزيارات الرئيس السيسي الخارجية في الفترة الراهنة
جميع الحقوق محفوظة 2017 © - الصباح العربي