الصباح العربي
الخميس، 18 أبريل 2024 10:15 صـ
الصباح العربي

فن وثقافة

نجوى فؤاد: ضيعت عمري في الفن أونطة

الصباح العربي

أثارت الفنانة نجوى فؤاد الجدل، بتصريحاتها عن حالتها المرضية، حيث عاشت لحظات صعبة بعد أزمتها الصحية الأخيرة، وتعاني من مشاكل صحية أهمها انزلاق غضروفي.

نجوى فؤاد: ضيعت عمري في الفن أونطة

وظهرت الفنانة نجوى فؤاد في فيديو نشرته الإعلامية سهير جودة من زيارتها لها داخل منزلها، وهي تشتكي مما تتعرض له حاليا من ضيق فى المعيشة وعدم حصولها على معاش كباقي فئات المجتمع.

وقالت نجوى فؤاد: “بقالى 6 شهور بتعذب ومحدش بيسأل عليا”، وأضافت: “الحياة صعبة والواحدة ضيعت عمرها على الفن أونطة حتى المعاش ملناش معاش وكل حاجة بقت غالية”.

تفاصيل الحالة الصحية لنجوى فؤاد

واستكملت أن:" دكتور أشرف زكي قالي المعاش أعتقد 600 جنيه، قولتلهم ده أنا بديهم للبواب، الرحمة من عند ربنا ولازم يدوا الفنانيين أكتر من اللي بياخدوه دلوقتي كتير، لأن إحنا خدنا ملاليم وهما بياخدوا ملايين، لازم يساعدوا الناس الغلابة اللي مش قادرة تجيب مضاد حيوي علشان تتعالج، لازم يبقى لينا حل"

سبق وكشفت الفنانة نجوىة فؤاد، عن تفاصيل حالتها الصحية، قائلة إنها تعاني من مشكلة في العمود الفقري، متابعة: مش عارفة أعمل إيه تعبت من الأدوية وكل حاجة، ولسه كنت عند الدكتور ومبقتش أقدر أمشي خالص.

وأردفت نجوى فؤاد: بتحرك بكرسي متحرك، وبمشى في البيت بعكاز، وأتمنى الناس تدعيلي ربنا يشفيني لأني تعبت، ولسة بعمل جلسات علاج طبيعي بسبب الانزلاق الغضروفي، وباخد حقن علشان أعود إلى حياتي الطبيعية.

نجوى فؤاد: ضيعت عمري في الفن أونطة

فن وثقافة

آخر الأخبار

click here click here click here altreeq altreeq